Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Viikko leikkauksesta
Hei Äityliini:)Minulla on makuaisti säilynyt tallella ihan hyvin, koska olen imeskellyt jäitä Taxotere-tiputusten aikana. Imeskely kannattaa aloittaa jo noin 15 min. ennen tiputusta, ja mielellään saisi varata kotoa/pyytää hoitajilta mehujäitä, jotka suojaavat myös huulia ja suuta isommalta alalta paremmin.
Muistan vielä sen ekan tippakerran, kun varasin kotoa termospulloon jäitä, ja tulin pulloni ja pienehkön kylmälaukun kanssa tippaan. En ollut ottanut selvää, että jäitä olisi ollut valmiina sielläkin, mutta kävipä sitten kerran niinkin että jäät loppuivat polilla kesken, ja joku pieni rakko pääsi huuleen syntymään. Aloclairilla parantelin - ja tietysti Bepanthen-tableteilla.
Eli seuraavalla kerralla aloita mehujäistä, mikäli vain voit, jo ennen tiputuksen alkua, ja siirry sitten jääpalojen imeskelyyn, kun mehun makeus alkaa kyllästyttää. Olen haaveillut, että joku olisi niin viitseliäs että pakastaisi vettä mehujäämuotteihin, mutta enpä ole tähän ystävällisen ihmiseen törmännyt tämänkään koneen äärellä. Sitä on jotenkin niin laiska askartelemaan, mutta mukavaa olisi tämäkin "innovaatio" esitellä polille.
Välillä harmittaa, miksi hoitajat eivät kerro meille enemmän sivuoireista, mutta tosiasia taitaa olla se että me potilaat emme kehtaa niistä valittaa! Niinpä nuoremmat hoitajat ovat luulossa, että oireita tulee melko vähän ja että se on melkein tahdon asia, tuleeko sivuoireita vaiko ei. No, nyt ehkä tuli kärjistettyä, mutta oikeasti ihmiset ovat hoidoissa ollessaan melko hiljaisia ja kilttejä, ja eräskin nainen jonka ääni oli todella "palanut" sanoi hoitajalle että "eihän tässä mitään", vaikka hyvinkin tiedettiin - me kohtalotoverit ainakin - mistä oli kysymys.
T. Karhutar
- Viikko leikkauksestatinttinen
- Re: Viikko leikkauksestaKarhutar
- Re: Viikko leikkauksestatinttinen
- Re: Viikko leikkauksestaäityliini
- Re: Viikko leikkauksestaäityliini
- Re: Viikko leikkauksestapeevikki