Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Sytostaattien aiheuttamat ennenaikaiset vaihdevuodet :-(
HeiOlen syönyt Tamofenia nyt n. 3 kuukautta. Uskaltaisinkohan kertoa sinulle mitä oireita se voi aiheuttaa. Minulla pahinta on kuumat aallot ja hikoilu. Yöunet on tunnin pätkiä ja sitten herään märkänä. Ja sit seuraavaksi tulee kylmä aalto. Sain ensin näihin sivuoireisiin yliopiston apteekin valmistetta, mutta se ei auttanut oireisiin yhtään. Nyt minulla on käytössä Venlafaxin ja se alkaa nyt onneksi hieman auttaa. Mutta vaikeaa on. Töissä minulla on pöydällä tuuletin ja laitan sen heti päälle kun aalto tulee. Odotan todella innolla talvea, joskos se vähän auttaisi.
Minulla meni myös vatsa kovaksi kun aloitin Tamofenin. Ja siitä tietty seurasi pukamat.
Lisäksi minulla on myös niveloireita, mutta siitä en ole varma johtuuko Tamofenista, vai iästä (49 v.).
Mutta kuitenkin, oireet ovat yksilöllisiä, toivottavasti pääset vähän helpommalla.
Tsemppiä!
- Re: Sytostaattien aiheuttamat ennenaikaiset vaihdevuodet :-(Rianko62