Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Ai niin, tämä vielä unohtui:
Hei Karhutar,tupakkalakko pitää edelleen (viidettä viikkoa). Ei se oikeastaan ole mikään lakko, vaan lopullinen päätös olla enää koskaan polttamatta. En näe mitään järkeä siinä, että sitten sädehoidon jälkeen alkaisin taas sauhuttelemaan, nyt kun olen noista myrkkykääryleistä vihdoinkin eroon päässyt. Olen aika ylpeä itsestäni. 30 vuotta meni aski päivässä ja nyt pystyin lopettamaan ihan kylmiltään. Ilman mitään lääkityksiä tai nikotiinikorvaushoitoa, purkkaa tai pastilleja. Tulin vaan siihen tulokseen, että noi sytostaattihoidot oli minulle niin hirveä kokemus (voin todella pahoin kaikesta estolääkityksestä huolimatta), että siihen verrattuna moni asia, kuten tupakoinnin lopettaminen, tuntuu ihan mitättömältä ponnistukselta.
Tämä syöpäkokemus on minulle kaiken kaikkiaan ollut jonkinlainen "katharsis", puhdistautuminen kaikesta menneestä ja uudenlainen suuntautuminen tulevaisuuteen. Aion vielä tehdä monia kivoja asioita ja pitää hyvää huolta itsestäni ja kanssaihmisistäni. Omien voimien ja jaksamisen mukaan.
Lämmin kiitos sinulle Karhutar niiistä monista viesteistä, joilla olet tukenut varmaan satoja kanssasisaria.
Huiomenna minulla on ensimmäinen sädehoidon suunnittelukäynti. Toivon selviäväni viidellä viikolla, mutta voi olla, että tulee 5 + 5 (eli kovennettu rangaistus, kuten jääkiekossa on tapana sanoa...)
T: Evita
- Re: Ai niin, tämä vielä unohtui:Karhutar
- Re: Ai niin, tämä vielä unohtui:Evita59