Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

solunsalpaajahoidon jälkeinen turvotus

Hei!
Minulle tehtiin viime kesänä molempien rintojen osapoisto. Solunsalpaajahoidon aikana ja sen jälkeen olen turvonnut kuin ilmapallo, painoa on tullut lisää 6 kiloa ja turvotus vaan jatkuu, vaikka viimeisestä CEF-hoidosta on kulunut jo melkein kuukausi. Kortisonia sain pahoinvoinnin estoon vain tiputuksen yhteydessä, joten sillä tuskin on asian kanssa tekemistä. Olen myös alkanut hengästymään aika helposti (ensimmäisenä pelkona tietysti tuli mieleen lääkkeiden aiheuttama sydämen vajaatoiminta). Enimmäkseen kuitenkin turvottaa vatsanseutu ja kädet (jotain häikkää imusuonistossa?). Mulla on nykyään vain yksi look: verskahousut, jotka on vähän kylmät pakkasella.

Onko kellään kokemuksia tällaisesta; toivoisin kovasti, että tämä olisi vain ohimenevä haitta eikä merkkinä mistään vakavammasta. Tukkakin on jo sentin sänki, ripset antaa vielä odottaa itseään.

Sädehoidon alkamista tässä odottelen. Tupakoinnin lopetin samana päivänä, kun viimeiset myrkyt tippu joulukuussa. Koiranpentu kotiutuu maaliskuun alussa; eli ihan mukavia asioita on tapahtunut ja tapahtuu tulevaisuudessa. Kovasti vaan toivoisi, että jonain päivänä peilistä katsoisi taas se oikea minä...

T: Evita
Evita59 | 20.1.2010 klo 09:47:05