Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Koska se tukka alkaa ihan oikeasti kasvaa?

Huhuu, täällä myös yksi siilipää ilmoittautuu pitkästä aikaa.

Sain viimeisen solunsalpaajani viime perjantaina. Tukka ei milloinkaan lähtenyt kokonaan, mutta kauhistuin elottomaan hamppuun ja ajatin kaikki pois. Ekan cef:n jälkeen ajoin ladysheivillä itse kaiken silloin päätään nostavan haivenen pois. Nyt on tasainen sänki, joka vähän vielä karisee perjantaisen kunniaksi. Kovasti odotan myös kasvua.

Mutta Ihanaa nyt ne hoidot ovat ohi! Itkuhan siinä heti sairaalan vessassa pääsi. Tuntui että se kaikki 18 viikon paine purkautui juuri silloin. No vieläkin on sellainen uskomaton fiilis ja toisaalta mahtanenko katsella tätä koko sairastumistani helmikuisesta rintaleikkauksesta tähän päivään ihan pikkuriikkisen ulkopuolisena eli tajuankohan mitä oikein on tapahtunut..

Minulla nämä hoidot ovat siis tässä (rinnan kokopoisto, 3xtaxotere+herceptin ja 3xcef). En saa ollenkaan säteitä. Perusteluina kainalon puhtaus ja kasvaimen pieni koko. Seuraava kontrolli on vuosi leikkauksesta eli minulla vasta ensi helmikuussa. Sen jälkeen 3 vuotta leikkauksesta ja vielä 5 vuotta leikkauksesta. Minulla on tosin oirepolille suoranumero, jos kaipaan tukea mahdollisille epäilyilleni. Ja lääkäriajan saan sitä kautta jos tarve vaatii. Nyt tuntuu pelkästään hyvältä (välillä pitäisi kaiketi muistaa että on vielä toipilas tuosta viimeisestä alasajostakin). Toisaalta tyhjän päällehän tässä jää, mutta odotan innolla töihin paluuta elokuun puolessa välissä. Ja itse olen aina vastuun terveydestäni ottanut.
Sitten yhtenä harrastuksena ajattelin aloittaa syöpäyhdistyksen keskusteluryhmässä kerran viikossa. Oletteko olleet/menossa Kelan kuntoutukseen? Olen kuullut Merikarinan toiminnasta pelkkää hyvää. Voisimme mieheni kanssa osallistua, en vaan tiedä mikä olisi hyvä ajankohta repiä taas kaikki muistot auki, sillä nyt on katse kauas tulevaisuuteen.

Tsemppiä teille säteisiin ja hoitoputkessa olijoille myös lämpimiä ajatuksia, taistellen tauti voitetaan!

Ja kiitos teille kaikille kirjoittajille, viestejä seuraamalla olen saanut korvaamatonta tukea.

T. vadelma-Maikkendaali
maikkendaali | 24.7.2007 klo 23:12:36