Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Voiko sytostaatit laukasita migreenin?

Hei, Minulla itselläni on olllut aika vaikea migreeni nuoresta lähtien. Yllättäen sytostaattihoitojen aikana,erityisesti Navelbinen aikana ja edelleen nyt sen jälkeen minulla ei ole ollut ainuttakaan migreenikohtausta:lääkäri sanoi, että aivojen verenkierron toiminta voi muuttua niiin ,että migreeni kohtaukset estyvät. Jos sinulla on ollut migreeniä aikaisemmin niin tiedät kyllä mitä se on.Neurologeilta voit kysellä sopisivatko sinun oireesi migreeniin vai,mitä ne ovat.?Minusta oireesi enemmänkin ovat sytostaatihoidon sivuvaikutuksia.
Taxotere kuivattaa ja kipeyttää silmiä
Kaikilla ihmisillä e ei tietysti ole samanlaisia oireita.
Itse olen kymmenen vuoden aikana saanut CMF,TAXOTERE;JA NAVELBINE(TBL)-sytostaateja.Kaikenaisia vaivoja niistä tuli.Silmän kuivumistippoja saa apteekista,käsiä ja jalkoja on hyvä rasvata,emätintä voi vodella Bebanthen-salvalla tai vaseliinilla,Suun kuivuuteen olen löytänyt apteekiata Salivin-tabletteja,jotka ovat kuin karkkia niin miellyttäviä,hammastahnaksi loysin Weledan suolahammastahnan ,joka ei ärsytä limakalvoja vaan päinvastoin hoitaa niitä,keittosuolaliuoksella voi lisäksi purskutella. Ja pahoinvointia voi yrittää helpottaa syömällä eri tavalla kuin aikaisemmin niin, että vatsa ei ole milloinkaan ihan tyhja.Pieniä annoksia,mitä mieli tekee on hyvä pitkin päivää syödä.Sängyn vieressä voi olla jotain korppua tai muuta kuivaa leipää esim näkkäriä,jota voi syödä jo pitkällään ollessa ,kun on aamulla herannyt. Neste on parempi juoda aina ruokailujen välissä ,ei syödessä.Sekin helpottaOlen kymmenen vuotta sairastanut rintasyöpää ja vähitellen kuullut toisilsta vinkkejä ja myös hoitajilta Kysin syöpäpolilla.
Toivottavasti jotain apua näistä on sinulle.
Marita | 27.4.2009 klo 15:36:37