Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintasyöpä

Hei Mussukka!
Ikäävä sanoa sinulle "tervetuloa", mutta tulet huomaamaan, että tällä palstalla on ihania siskoja tukemassa ja tietoa saa enemmän kuin lääkärikirjasta -kaikki vielä omakohtaisesti koettua.

Itse löysin kyhmyni maaliskuussa ja olen nyt sytoputken puolivälissä. Tässä vaiheessa ajatellen tuskattuvinta oli juuri tuo alun odottaminen: odottavan aika on todella pitkä. Minulla alkuaikaa hidastuttivat pääsiäinen ja vappu ja silloin tuntui, että kaiken pitäisi tapahtua nopeammin. Kun puhuttiin viikosta, meni kaksi ja kahdesta, meni kolme... Leikkaus ei tuntunut tulevan koskaan. Mutta usko vain: tulee se sieltä! Ja toisaalta odotusaika tässäkin asiassa on hyvää aikaa pureksia asiaa ja sopeutua tähän ajanlaskuun ennen ja jälkeen rintasyövän.

Leikkauksien jälkeen (minulle niitä tuli sitten kaksikin, osapoisto ja sitten vielä kokopoisto) olin helpottunut ja tuntui siltä, että vihdoin päästään asiaan ja hoidot alkoivat sitten jo kolmen viikon kuluttua toisesta leikkauksesta. Ensimmäisen leikkauksen jälkeen kaikki on tapahtunut nopeasti; tuli hieman sellainen tunne, että sitten vasta minut otettiin vakavasti. Eihän se niin tietenkään ole, mutta yhtäkkiä aikoja vaan löytyi.

Muista, että sinulla on myös oikeus surra sairastumistasi ja olla masentunut. Sinulle sairausloma oli varmasti hyvä ratkaisu, että saat levätä. Vaikka olet väsynyt, koita käydä kävelyllä ainakin tai pitää yllä fyysistä kuntoa muuten. Minulla hyvä kunto on auttanut nopeassa toipumisessa leikkauksista, sytostaattien kestämisessä ja liikunta pitää mielialaakin korkealla. Hyvä, että voit purkaa tuntojasi sukulaisille ja ystäville ja muista meidät kaikki samassa veneessä olijat! Tämän sairauden kanssa et todellakaan ole yksin.
Voimahaleja; EllaM
EllaM | 1.8.2007 klo 23:31:21