Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Lähteekö aina hiukset
Hei!Itselläni ei ollut mitään vinkkejä tuon jäähatun lisäksi. Käytin taxotere-tiputuksen aikana kaksi jäähattua ja ceffin aikana kolme; enempää meillä ei ollutkaan tarjolla. Laitoin jäähatun päähän aina ennen sytostaattia eli jo suolaliuosta/kortisonia tiputettaessa. Annoin sitten olla ihan loppuun asti, vaikka olihan se aika lämmennyt jo lopuksi.
Leikkasin hiukset hieman lyhyemmiksi tiputuksen alkuvaiheessa. Jälkeen päin ajateltuna olisi ehkä voinut heti leikata ihan lyhyiksi, minkä tein vasta nyt sädehoidon päätyttyä. Hiukset kuitenkin harvenivat päälaelta ja olivat aika elottomat. Pesin hiukset ihan tavallisesti, mutta jälkeen päin luin jostain, että olisi hyvä olla pesemättä tiputuspäivänä. Ostin kampaajalta mietoa shampoota ja jätettävää hoitoainetta. Monet sanovat, etä cef vie hiukset jokatapauksessa, mutta ainakin minulla jäähattu auttoi. Samaa toivon sinullekin! Minulla säilyivät myös ripset ja kulmakarvat, ripset hieman harvenivat.
Olen nyt sytostaattien loputtua syönyt Priorin-ravinnetta. Eipä siitä ainakaan haittaa ole ollut, koska hiukseni ovat tuuhentuneet lähes entiselleen (sytot loppuivat lokakuussa). Otin nyt hiuksiini ensimmäisen värin, ehkä senkin olisi voinut tehdä jo aiemmin, mutta halusin säästää rasittuneita hiuksia.
Ymmärrän, että haluat pitää hiuksesi; minullekin hiusten säilyminen oli iso asia. (Vaikka kuullostaakin turhamaiselta kokonaisuutta ajatellen). Varsinkin kesällä peruukki olisi ollut varmasti kuuma. Ja oma tukka -vaikka harvakin- on kuitenkin oma.
Oikein paljon tsemppiä tiputukseen!
T:EllaM
- Lähteekö aina hiuksettoukokuu6
- Re: Lähteekö aina hiuksettähtitaivas
- Re: Lähteekö aina hiuksetpäivänsäde
- Re: Lähteekö aina hiuksetKsantippa
- Re: Lähteekö aina hiuksetpiastar
- Re: Lähteekö aina hiuksetmummo46
- Re: Lähteekö aina hiuksettoukokuu6
- Re: Lähteekö aina hiuksettoukokuu6
- Re: Lähteekö aina hiuksetEllaM