Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Taxoista Ceffiin - kokemuksianne

Heippa!
Tasan vuosi sitten olin juuri samassa vaiheessa kuin sinä nyt. Taxo minulta meni hyvin, lähinnä vain makumuutokset. Ceffi oli rankempi. olin hyvin väsynyt ja kuvottavaa oloa oli enemmän. Tärkein ohje mielestäni on se, että älä yhtään säästä pahoinvoinninesto lääkkeitä. Älä jää odottamaan tuleeko huono olo vai ei ja jos tulee, niin kuinka voimakkaana. Ota Primperania tasaisesti kuuden tunnin välein ja ota yötä vasten pitkävaikutteinen Ondanzetron tai vastaava. Näihin lääkkeisiin et jää koukkuun. Syö säännöllisesti kahden tunnin välein pieniä kylmiä aterioita, vaikka ei olisi nälkä, älä päästä mahalaukkua tyhjäksi. Vältä kotona voimakkaita tuoksuja ja käryä.
Älä suunnittele hoitojen jälkeen kahdeksi, kolmeksi päiväksi mitään muuta kuin lepoa.
Minulta huonovointisuus loppui kuin seinään, kolmannen päivän iltana kaikki oli ohi.
Tämä on yksi malli, tiedän henkilön, jolle Ceffi ei aiheuttanut mitään sivuoireita.
Nyt on vuosi vierähtänyt, viime kesän tapahtumat ovat kuin sumuverhon takana. Itse syövän kestin tosi hyvin. Nyt ovat alkaneet ongelmat hormonihoidon aikana. Olen palanut työelämään, hormonihoito saa aikaan unettomuutta ja rytmihäiriöitä. Eli syön hormonipillerin ja otan rytmihäiriölääkkeen ja unilääkkeen sivuoireiden hoitoon. Helpompi olisi olla eläkkeellä, voisi nukkua, milloin nukuttaa ja rytmitkin olisivät tasaisemmat.
Voimia Sinulle Ceffi-hoitoihin. On turhaa jännittää etukäteen! Minulla hiukset alkoivat kasvaa Ceffin aikana. Entiset ruskeat muuttuivat mustiksi. Hiukset kasvaa sentin kuukaudessa. Tuskin ne enää lähtevät pois.
terv. Gugi 53
gugi53 | 4.9.2012 klo 13:28:19