Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: sairaslomalla vai töissä sädehoidon aikana

Minulla on 6 viikon sädehoito juuri päättynyt. Olin sen sairauslomalla. Matkaa sädehoitoon oli yli 100 km eli aikaa kului päivittäin noin 3 h. Minulla oli kaikki hoidot aamulla, joten olisin voinut iltapäiväksi mennä töihin, mutta en kyllä olisi jaksanut. Toki minulla jo on ikääkin 55 ajastaikaa. Koin sädehoitoajan henkisesti raskaana kaiketi siitä syystä, että joka arkipäivä oli sen sairauden kanssa tekemisissä. Sytostaattien välissä sairauden voi unohtaa tai se ei ainakaan ollut koko aikaa läsnä niinkuin sädehoidossa. Toki väsymiseen vaikuttii myös se että Tamofenin syönti alkoi samaan aikaan ja se vaikutti mielialaan.

Tiedän kuitenkin monta jotka ovat käyneet töissä koko sädehoidon ajan. Että tääkin on varmaan yksilöllinen asia.

Sairauslomasta ei tässä sairaudessa kyllä tarvitse kenenkään kantaa huonoa omaatuntoa; tärkeintä on että kuntoutuu mahdollisimman hyvin ja nopeasti. Itse ainakin koen että 30 työvuoden ja kahden äitiysloman jälkeen voin aivan rauhassa olla sairauslomalla niin kauan kuin oma kuntoni niin vaatii.

Tsemmppiä
vm53 | 19.7.2008 klo 14:45:52