Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: tamofen vaihto aromataasiin?

Hei!

En ole tosin ihan vastaava "tapaus" kuin sinä, eli minulla ei ollut vielä vaihdevuosia kun syöpä tuli. Sain sitten 5 v kuurin Tamofenia, joka on nyt ohitse. Joudun kuitenkin jatkamaan vielä 2 vuotta lääkitystä. Jatkoksi määrättiin Femar, josta olen saanut aivan kamalat hikoiluoireet. Tuntuu, että pahemmat kuin Tamofenista, jalatkin haisee karmeelta. Samoin väsymys tai oikeastaan totaalinen uupumus iskee työpäivän jälkeen. Usein nukunkin illalla ja sitten en aina saa unta yöllä > väsymystä lisää seuraavana päivänä. Nivelsärkyjä siellä täällä on myös sekä kankeutta. Kohta en uskalla ajaa enää fillarillakaan, pitää viimein kai talvirengas hommata etupyörään kun mamma on niin kankea. Huimaus on myöskin uusi oire, tosin saattaahan se johtua niskoistakin. Kohta 40 vuotta toimistotyötä, ihmehän olisi jos ei kulumia olisi.

Otin yhteyttä oirepolille ja lääkäri soittikin minulle. Päätettiin, että kokeilen Aromasinia Femarin sijaan. Jospa se olisi minulle sopivampi. Hain myöskin sitä Yliopiston Apteekin valmistetta (nimeä en muista....)
Olen kyllä joskus Tamofenin alussa kokeillut sitäkin mutta ilmeisesti en syönyt tarpeeksi kauaa, koska minusta siinä ei ollut mitään tehoa.

Olen välillä ollut lopettamassa näitä, koska tuntuu, etten jaksa töissä.
Mutta vuosi 2011 on kohta =). Seitsemän vuotta silloin takana hikoilua ja muuta ihanaa. Tai jospa Aromasin ei aiheuttaisikaan sitä, katsotaan.
Otan myös aamuisin sitä YA:n lääkettä, tosin se kolmio siinä mieityttää.Olen ihan tarpeeksi unelias näilläkin tropeilla.

Viimein sain kysyttyä lääkäriltä, miksi minulla on niin pitkä liitännäishoito (oikea termi?). Kun tuntuu, ettei palstoilla törmää kehenkään muuhun, jolla näin olisi. Kasvaimen iso koko, gradus 3 ja levinneisyys vartijaan olivat kuulema syynä. Toivon, ettei enää keksitä mitään uutta lääkesysteemiä ainakaan minulle.

Mahtaakohan olo normalisoitua, tuo turvotus hävitä ja mieliala kohota kun koittaa kevät 2011....sen näkee sitten.

Hyvää joulunodotusta kaikille!
- kukkamaaria
kukkamaaria | 29.11.2009 klo 13:42:55