Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Mielialalääkkeet

Hei,

Onko täällä ketään joka on joutunut turvautumaan mielialalääkkeisiin syöpähoitojen yhteydessä? Itselläni on Tamofenin aloittamisen jälkeen alkanut tulla valtavia ahdistuskohtauksia noin kerran kuukaudessa, lähinnä kuukautisten yhteydessä.

Voihan tämä ahdistus liittyä muutenkin tähän elämäntilanteeseeni, eikä välttämättä johdu Tamofenista. Tosiasia kuitenkin on, että kerran kuussa minulla on aina yksi päivä, jolloin kaikki elämäni ongelmat, joihin muina päivinä osaan suhtautua positiivisesti ja rakentavasti, saavat ihan suhteettomat mittasuhteet ja alkavat ahdistaa minua ihan kyyneliin ja epätoivoon ajaen. Vaikka tiedän, että seuraavana päivänä on taas parempi olo, niin silti nuo ahdistuspäivät tuntuvat todella pahoilta. Tuntuu, että myllerrän ihan sieluni pohjavesissä ja aiheutan sillä stressiä myös läheisilleni.

Jos otan asian esille syöpäpolilla, mahtavatko he sieltä pystyä antamaan minulle reseptin mielialalääkkeille? Vai pitääkö olla lähete psykologille? Ja onko kellään kokemusta, auttavatko mielialalääkkeet ylipäätänsä tällaisiin ajoittaisiin ahdistuskohtauksiin?

Janna61 | 29.1.2012 klo 14:47:43