Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hormonipositiivinen rintasyöpä- kohdun ja munasarjojen poisto?

Minä olen syönyt Tamoja jo yli vuoden, mutta vaihdevuosioireet eivät ole alkaneet vieläkään. Gynekologi suositteli kohdun ja munasarjojen poistoa, koska kohdun limakalvossa näkyi jo nyt paksuuntumista Tamofenin takia ja munasarjojen toiminta huoletti häntä.

Syöpäpolilla toisaalta oltiin sitä mieltä, ettei haittaa vaikka kuukautiseni tulevat yhä eivätkä vaihdevuosioireet ole alkaneet, lääkärin mielestä Tamofen vaikuttaa kuitenkin niin kuin on tarkoituskin eli estää estrogenia myötävaikuttamista syöpäsolujen jakaantumiseen. Mistään estrogenin alasajosta ei syöpälääkärini mukaan ole Tamofenissa kysymys.

Naistentautien poliklinikalla minulle sanottiin, etteivät muutokset kohdussa ole vielä niin vakavia ja etteivät he ala keneltäkään poistamaan mitään vain varmuuden vuoksi.

Asiaa kuitenkin vielä tutkitaan ja mietitään. Olen jo 51-vuotias, joten vaihdevuodethan mulla joka tapauksessa olisi jo kohta käsillä, joten sikäli se kohdun ja munasarjojen poisto ei haittaisi.
Janna61 | 31.12.2012 klo 15:44:55