Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hormonipositiivinen rintasyöpä- kohdun ja munasarjojen poisto?
Heippas,olen nyt kuukauden syönyt Tamoja ja kyllä niistä oireita on tullut. Kuukautiset loppuivat jo toisen syton jälkeen ja silloin alkoivat jo kuumat aallot. Tamot ovat mielestäni lisänneet kuumia aaltoja, pahinta on ilta/yöaikaan. Viime yökin oli aika 'helteinen'. Herään siis hikoiluun muutamia kertoja yössä ja välillä on vaikea saada unenpäästä kiinni uudestaan. Lisäksi mulla on nivelet jäykät ja kipeät, kantapäätkin välillä niin kipeät, et köpöttelen kun vanha mummo =)
Gyne sanoi, että jos munasarjat poistettaisiin, tulisi oireet vielä voimakkaampina, koska vaikka hormonitoimintaa ajetaankin Tamoilla alas, tuottavat munasarjat vielä vähän estrogeeniä.
Näiden oireiden kanssa kyllä pärjäilee, toivottavasti ei tästä kuitenkaan pahene.... Ja mitä olen palstoilta seuraillut, oireet ovat voimakkuudeltaan kovin yksilöllisiä.
- Re: Hormonipositiivinen rintasyöpä- kohdun ja munasarjojen poisto?Katjuliini