Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Ihmisten suhtautuminen.

Hei!

Minäkin asun pienellä paikkakunnalla ja tieto sairaalaan joutumisestani levisi kyllä salamana kaikkialle. Se kun oli aika dramaattinen tilanne, sillä minut vietiin ambulanssilla niin että silminnäkijöitä oli kymmeniä.

Nyt olen kaikille kertonut ihan avoimesti, että minulla on rintasyöpä. Yhden kerran olen ollut ihan pois tolaltani, kun empatia vaihtui yksissä juhlissa 15 sekunnissa uteliaisuudeksi ja hienotunteisuudesta ei ollut tietoakaan. Muuten ainoat kommentit kaupoissa ja muualla ovat vain olleet lähinnä ihmettelyä siitä, että näytän niin reippaalta. Niistä joskus tulee hieman sellainen tunne, että ihan kuin olisin päässyt vähällä, kun en näytä kärsineemmältä. Periaatteessa saan kyllä olla aika rauhassa, mutta en tiedä, kuinka paljon puhutaan selkäni takana ja siitä oikeastaan en välitäkään.

Sen sijaan mietin kyllä paljon sitä, miten töihin palaaminen onnistuu ja siellä sitten ihmisten jutut. Nyt on tavallaan aika helppo paeta tänne kotiin heti, kun muut ihmiset alkavat tuntua keskusteluineen raskailta. Tunteet menee kuin vuoristorata ja perhe pysyy jotenkin joskus perässä, mutta miten vieraammat ihmiset??

Voimia ja sinnittelyä teille kaikille,
Santeri
santeri | 2.4.2007 klo 19:25:39