Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Tarpeeton munasarjojen poisto?
Kyllä tunne on tuttu. Itsekin olen ajatellut, että ehkä tämä on vain jälkireaktiota, joka tulee vasta nyt, mutta samat oireet: itkettää ja pinna on niin kireänä, että jopa töissä tiuskin. Lisäksi tuntuu, ettei olisi yhtään energiaa työntekoon.Samalla tavalla minulle sanottiin, että varmuuden vuoksi ja ettei jouduttaisi uutta leikkausta tekemään. Miten voidaan leikata vain siksi, ettei jouduttaisi uutta leikkausta tekemään? Kyseessä ihmisen elämä ja elämänlaatu. Lisäksi uskoisi, että syöpähoitoihin erikoistuneet lääkärit ymmärätäisivät, että juuri sairaudestaan kuulleet ihmiset ovat asiasta sen verran sekaisin, että tarvitsevat todella kaiken mahdollisen tiedon ja tuen, jotta voisivat toimia järkevästi.
Olisin toivonut, että kanssani olisi keskusteltu asiasta. Tosin diagnoosin ja leikkauksen välissä oli vain sumussa eletty kuukausi, mutta jos hoitoa olisi kannustettu itse miettimään, olisin ihan varmaan tehnyt niin. En silloin tullut ajatelleeksi, että oli mitään vaihtoehtoja - ne ajatukset ovat heränneet myöhemmin vaivaamaan.
Nyt tuntuu pahalta se, että tiedän, ettei asiaa voi enää muuttaa. Luulen kuitenkin, että jos en mieti asiaa pois systeemistäni, se jää kalvamaan pitkäksi aikaa. Joka tapauksessa itkettää ja pinna paukkuu, ja se lienee tarpeeksi hyvä syy pohtia koko tätä syöpäjuttua nyt, jotta voisi taas valoistua.
Oletko sinä nimenomaan pohtinut sitä, olisitko kaivannut keskustelua hoidostasi, ja luuletko, että jos olisit saanut itse päättää, olisit ehkä päättänyt toisin leikkauksestasi? Onko sinulla edelleen tunteita, ettet saa tarpeeksi tietoa eri vaihtoehdoista lääkäriltä (minulla on tullut jälkiseurannassa vieläkin sellainen olo joistain asioista)?
Muuten, lääkärini jäi eläkkeelle muutama kuukausi leikkaukseni jälkeen.
- Re: Tarpeeton munasarjojen poisto?Anpe
- Re: Tarpeeton munasarjojen poisto?ellinoora
- Re: Tarpeeton munasarjojen poisto?ellinoora