Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Tarpeeton munasarjojen poisto?

yli 20v ja syöpä ei ole uusiutunut, aivan ihanaa! Mulla poistettiin rinta kokonaan ja antaisin poistaa ton toisenki varmuuden vuoksi, mut ei ne taida suostua. Tamofenia alan nyt syömään ja siinä kait on jonkilainen riski kohtusyöpään, joten voisin samantien poistattaa kohdun ja munasarjat pois, mitä vaan kunhan ei enää ikinä tarvisi käydä noita hoitoja läpi. Uusituimisriski rintasyöpään mulla on seuraavan 5-10v:n aikana 20%, pieni mutta jokuhan siihen aina kuuluu ni miksei se osuisi mun kohdalle. Nyt hoitojen päätyttyä on alkanut ajatella mitä tapahtui, niin kyllä se pelottavalta tuntuu, syöpä voi iskeä mihin tahansa ja milloin tahansa ja vaikka sanon muille, etten mä sitä etukäteen ajattele, niin kyllä se päivittäin käy mielessä. Nyt yritän kovasti alkamaan elämään "terveenä", mutta siihen uskominen (että olen terve) vie varmaan jonkin aikaa.
hiutale | 1.9.2008 klo 08:08:36