Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Terveen rinnan poisto mielessä...

Hei

Minulla on uusiutunut rintasyöpä. Osapoisto tehtiin vajaa 3 vuotta sitten. Alustava leikaussuunnitelma oli, että aiemmin leikattu rinta poistettaisiin kokonaan ja selkälihaksesta tehtäisiin tilalle uusi ja tervettä rintaa pienennettäisiin. Vatsamakkaraa ei voisi käyttää, koska minulle on tehty sectio. Varmuuden syövän uusiutumisesta sain vasta leikkausta edeltävänä päivänä. Silloin kirurgi sanoikin, että ei ole jäkevää nyt käyttää selkälihasta. Näin sitten tehtiin. Toinen rinta poistettiin kokonaan ja toista pienennettiin. Sillä hetkellä se tuntui hyvältä vaihtoehdolta. Olisihan yksi leikkaushaava vähemmin. Nyt olen jäkeenpäin katunut, että en ehdottanut toisenkin kokonaan poistoa. Luulen, että se olisi onnistunut. Kaikki kävi lopussa niin äkkiä, että ei siinä tullut moinen mieleen. Nyt olisi paljon helponpaa olla joko tisseillä tai ilman. Ja kuten joku tuossa mainitsi, niin ryhtiongelmia ei olisi.

Syysunelma
Syysunelma | 4.4.2009 klo 08:37:57