Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Terveen rinnan poisto mielessä...

Mielenkiintoista kuulla että niitä terveitäkin rintoja tosiaan saa pois...

Itse olen ollut vahvasti sitä mieltä että terve rinta pitäisi myös poistaa mutta Turun suunnalla siihen ei ole myöntävästi suhtauduttu. Olen siis sairastunut 28 vuotiaana kyseiseen tautiin. Jos lapsia haluan niin tarvitsen siihen kuulemma sen rinnan...sen verran biologian tunneilla on kuitenkin istuttu että rinnoilla ei niitä lapsia tehdä ja monella ystävällä ollut tilanteita ettei ole voinut lastaan imettää vaikka tarjolla olisi ollut 2 tervettä rintaa. Lapset ovat kuitenkin olleet terveitä jne vaikkei rintamaitoa olekaan saanut.

Uuden rinnan sain vuosi sitten toukokuussa Kuopiossa ja leikkaava kirurgi oli sitä mieltä että nuoren ikäni takia hän ehdottomasti suosittelee toisen rinnan tyhjennystä. Koska uusi rinta on nyt tehty vatsasta ja korjausleikkausta varten jouduin itseäni siihen lihottamaan niin olisi kuulemma tärkeää saada "säästettyä" terveen rinnan iho kun sen voi vielä säästää. Lupasi laittaa Turkuun papereihin noottia että se asia pitäisi hoitaa. No, nyt on sitten toukokuussa kontrolli, edellinen oli puoltoista vuotta sitten (ihmettelen tätä pitkää väliä) joten katsotaan onko asia mennyt eteenpäin.

Tosin tällä hetkellä on kyllä sellainen olo etten jaksaisi yhtään ainuttakaan leikkausta enää :(
MissShadow | 7.4.2009 klo 10:14:32