Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Terveen rinnan poisto mielessä...

Minulla on marraskuussa edessä sama juttu - eli molemminpuoleinen korjausleikkaus pelkillä proteeseilla.

Oikean rinnan kokopoisto tehtiin syksyllä 06. Viimeisen vuoden ajan vasen rinta on kipuillut ja tuonut huolta mieleen. Kaikki mahdolliset tutkimukset on tehty ja rinta näyttää puhtaalta, silti pieni huoli väijyy koko ajan. Ja koska syöpäni oli triplanegatiivinen syöpäni eli usein perinnöllinen ja herkästi uusiutuva, ehdotti kirurgi minulle terveen rinnan poistoa ja molemminpuoleista korjausta. Ja pelkkään proteesiin päädyin minä samasta syystä kuin Mamokin.

Leikkaus jännittää kyllä kovasti. Poistetun rinnan iho on edelleen todella kireä vaikka leikkauksesta on kohta kolme vuotta. Korjausleikkaus pitääkin aloittaa ns. ekspanderiproteesilla ja on vaikea uskoa että iho lähtisi niin vain venymään...
Toisaalta en jaksa enää koko ajan huolehtia ja murehtia terveen rinnan puolesta.

t. Noppa
Noppa | 22.9.2009 klo 22:02:04