Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Nukku-mattia ikävä
Minulle on jäänyt univaikeudet "päälle", vaikka hoidosta on kulunut jo kaksi kuukautta. Menopausen yksi yleinen oire on unettomuus, ja luulen, että minulla on tästä kysymys. En nimittäin koe, että minulla olisi mitään erityistä stressiä mistään. Päin vastoin - olen tyytytyväisempi elämääni kuin koskaan. Liikun enemmän kuin koskaan (ulkoilua + joogaa)- vaan silti valvon. Melatoniinia olen kokeillut huonolla menestyksellä. Kaksi stressin aihetta minulla kyllä on. Toinen on, että syön liian usein unilääkkeitä (Tenox). Mutta mikä on vaihtoehto? Unettomuutta voidaan hoitaa myös estrogeenillä, mutta kun se ei tule kysymykseen estrogeeni+ rintasyöpää sairastaneella.Työni vaatii jatkuvaa intensiivistä keskittymistä ja tarkkuutta. Jos en nuku, on riski, että teen virheitä, jotka koituvat toisten ihmisten murheiksi. Tämä on toinen stressin aiheeni. Luonnollisestikaan tämä tietoisuus ei edistä unesta kiinni saamista öisin. En jaksa kauheesti ottaa stressiä, vaikka vähän jäisin nalkkiin hetkeksi Tenoxiinkin - ei kuulemma ole niitä vaikeimpia vieroitushoitojen kohteita.
No, ajattelin, että menen kokeilemaan vielä hypnoterapiaa, jos siitä olisi jotain apua. Ja muistakin vinkeistänne olen kiitollinen!
- Nukku-mattia ikäväKerttu
- Re: Nukku-mattia ikäväellinoora
- Re: Nukku-mattia ikäväKarhutar
- Re: Nukku-mattia ikäväKsantippa
- Re: Nukku-mattia ikäväKerttu
- Re: Nukku-mattia ikäväpike44