Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Nukku-mattia ikävä

Hei!
Minulle kävi niin, että en tajunnut, että nukkumisvaikeuksia voi tulla. Valvoin ensimmäisen sytostaatin jälkeen puolitoista viikkoa, ennenkuin ystäväni pakotti soittamaan lääkärille. Sain nukahtamislääkkeet, ja viimeksi sairaalassa lääkärin vastaanotolla kysyin, että voinko käyttää koko hoitojen ajan eli 3-4 kuukautta, kun olin myös kuullut pelotteluja koukkuun jäämisestä. Lääkärin mielestä näitä nukahtamislääkkeitä voi käyttää, ovat mietoja, ja jos niihin tottuu, niin vieroittaminen niistä ei ole vaikeaa, kun kyse ei ole vuosien käytöstä eikä voimakkaiden lääkkeiden käytöstä. Ajattelinkin, että surutta käytän niitä nyt joka ilta, ja sitten kun on ollut viimeinen sytostaatti ja siitä olen toipunut, niin pikkuhiljaa vähennän niitä ja opettelen nukkumaan ilman lääkettä. Nukkuminen on kuitenkin todella tärkeä asia sairaudesta selviämisessä ja hoitojen jaksamisessa, joten mieto nukahtamislääke on mielestäni todella pieni paha kaikkeen muuhun verrattuna.
Olin harmissani, kun tästä ei heti sairaalassa kerrottu ensimmäisellä hoitokerralla, ja päästin itseni tosi huonoon kuntoon sivuoireiden ja valvomisen seurauksena.

t. Ellinoora
ellinoora | 5.2.2008 klo 09:35:16