Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Appelsiini-iho sädehoidon jälkeen

Hei, olin etelänlomalla, joten luin viestisi vasta nyt. Niin minulla tuo appelsiini-iho on rajoittunut sädetetyn rinnan alaosaan eikä ole sieltä levinnyt ja se muodostui minulla heti jo sädehoidon loputtua. Ihossa tuntuu ikäviä pitkulaisia kovettumia. Kävin maaliskuussa kolmen kuukauden tarkastuksessa syöpäpolilla ja siellä lääkäri tunnusteli rintani ja sanoi, että iho on ihan normaalia sädehoidon jälkeistä appelsiini-ihoa. Hän kehoitti minua kuitenkin tunnustelemaan ja "tutustumaan" ihooni niin, että tiedän miltä se tuntuu ja huomaan sitten mahdolliset muutokset.

Sädetetty rinta on yhä selvästi ruskeampi kuin toinen eikä edes viikon oleskelu etelän auringossa tasoittanut tilannetta.

Olet varmaan ollutkin jo yhteydessä lääkäriin sinun asiassasi. Toivottavasti olet saanut selvyyttä asiaan.
Janna61 | 7.5.2012 klo 13:05:36