Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Henkinen ahdistus rintasyöpäleikkauksen jälkeen

Hei!
Omasta leikkauksestani (koko rinta ja imusolmukkeet) on jo liki kolme vuotta. En saanut muita hoitoja, mutta heti perään löytyi suolistosyöpä, johon tuli sytot rankimman jälkeen ja väliaikainen avanne.

Rinnan menettäminen oli minulle hirveä asia. Olin aina viihtynyt kropassani. Silloin tuntui, että ei ole elämää, vaikka henki säästyisikin. Sain paljon tukea perheeltä ja ystäviltä sekä tapasin hoidoissa juostessani ihania kohtalotovereita, joiden kanssa syntyi syvälle luotaavia ja eteenpäin auttavia keskusteluja. Lisäksi kävin syöpäklinikan psykiatrilla muutaman kerran. Tätä palstaa olen lukenut koko ajan, ja kuten näkyy huuhailen täällä edelleen. Todella suuren avun olen saanut myös täältä.

Akuutissa vaiheessa kyllä ajoittain itkin, vihasin ja olin masentunut. Uskon sen olevan normaalia. Minua kuitenkin lohdutti koko ajan ajatus, että jokin liikunta- ja toimintakyvyn vievä sairaus olisi monin verroin pahempi.

Nyt olen jo kaksi ihanaa kesää saanut olla ilman hoitoja ja labroissa jonottamisia. Nämä kesät näyttävätkin kauniimmilta kuin koskaan aiemmin. Viime syksynä sain ld-rinnan, joka mielestäni onnistui paremmin kuin uskalsin odottaa. Olen kaikkine arpineni kuin kokoonkursittu leikkinalle, mutta kokonainen ja tyytyväinen.

Tsemppiä ja voimia sisarellesi ja tukijoukoille
Tigerlily
Tigerlily | 18.7.2009 klo 19:05:57