Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintasyöpä

Minulla on aivan samat kokemukset kuumeilun kanssa. Viimeinen sytohoito saatiin annettua pari viikkoa sitten, ja nyt on aivan mahtava olo. Kuusi kertaa jouduin kuitenkin osastolle kuumeilun vuoksi. Toiseksi viimeisellä kerralla tuttu hoitaja totesi, että nämä kuumeilutapaukset ovat lisääntyneet. Hän lohdutti minua sillä, että kun veriarvot menevät alas, niin hoito tehoaa syöpäsoluihinkin. Ja toinen hoitaja totesi, että gradus 3:n syöpään hoidotkin tehoavat parhaiten.

Taxon seurauksia olivat juuri nuo makuaistin muutokset, raudan maku suussa jne. CEFin kohdalla ei ollut siinä suhteessa samanlaista, mutta pahoinvoinnin estolääkettä jouduin syömään aika paljon. Minäkin sain valkosolujen kasvua vauhdittavia pistoksia, mutta sen kummempia tuntemuksia ei ollut kuin kipua polvissa, johon olen jo tottunut ennen syöpää. Kovin paljon en tuntemuksiani kuulostellut - kun siihen ryhtyi, niin vaivatkin kasvoivat. Luin paljon, katselin tv:tä ja etsin kaikenlaista tekemistä, joka auttoi unohtamaan hoidot. Olin sairauslomalla aina viikon verran hoidon jälkeen + nuo osastolla olemiset.

Itse pärjäsin parhaiten sillä, että opin elämään tässä päivässä. Hoidot eivät mielestäni olleet niin pahoja kuin erukäteen kuvittelin ja päivä kerrallaan niistä selvittiin. En ajatellut asioita kovin pitkälle, mutta joskus leikittelin ajatuksella kesästä mökillä, kun peruukkia ei ole pakko pitää. Kesäksi sovimme viime kevään luokkakokouksessa kolmen entisen luokkakaverin kanssa tapaamisen meidän mökille, ja senkin ajattelu tuntui virkistävältä. Nautin myös niistä viikoista, kun hoitojen vaikutukset eivät enää tuntuneet (noin joka kolmas viikko) ja normaali energisyys palasi.

Toivottavasti saat iloa samoista asioista! Tämä kevään edistyminen ja valoisuuden lisääntyminen on ainakin minulle sitä kaikkein parasta lääkettä!
Maijastiina | 13.4.2010 klo 18:17:11