Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Rinnanpoisto ja primaarikonstruktio
hei!pitkästä aikaa kirjoitan palstalle. Sain rintasyöpä diagnosin syyskuussa 2006. ensin tehtin osapoisto ja kainalot puhtaat. löytyi kuitenkin mikrokalkkia ja suositeltiin koko poistoa tai sytostaatit ja tiukka seuranta. Valitsin kokopoiston ja samalla lupasivat tehdä LD - kielekkeestä uuden rinnan. leikkauksen jälkeen olin tosi kipeä pari vkoa, nestettä punkteerattiin useaan otteeseen. sitten tuli kutsu syöpikselle ja onkologi suositteli nyt kuitenkin sytot vaikka luulin jo ne välttäneeni...lisäksi tuli sädetys. 6 x CEF meni pahoin voinnin merkeissä, hiukset tosin pysyivät sekä ripset ja kulmakarvat. Sitten tuli sädetys ja se ei tehnyt hyvää uusio rinnalle eikä selälleni - olin tosi kipeä ja jäykkä noin vuoden päivät. ei auttanut jumppa ei hieronta ja jouduin käymään OMT terapiassa noin kerran kuussa koska selkärankaan tuli lukkoja koska leikatun puolen lihas eli se rinta veti vinoon koko ajan. syynä se että sädetys kuivattaa ja polttaa ja koska minulla ei ollut juuri lainkaan rasvaa siinä kielekkeessä suojaamassa vaan pelkkää lihasta. Eli reilu vuosi meni ja nyt odotan nännin tekoon aikaa koska vihdoinkin uusiorinta alkanut "riippua".
Tsemppiä sinulle sädetykseen ja yritä olla rentona ja älä jää siihen makamaan jos kone menee jumiin - minulla näin kävi pari kertaa ja 30 min huonossa asennossa vaan pahensi minun kipujani..jotenkin tuntui ettei röntgenhoitajatkin hoksanneet että sädetys on rasittavampi elimistölle niin pian ison leikkauksen jälkeen. Muutoinkin olin kummajainen sillä vastaavia tapauksia tulee kuulemma tosin harvoin sanoivat röntgen hoitajat.
Olen jo ollut täyspäiväisesti töissä kohta kaksi vuotta ja elämä hymyilee vihdoinkin kunhan muistan jumpata säännölisesti ja venytellä. syyskuussa menen sitten 3-v kontrolliin ja toivon parasta - nyt en vielä sitä tosin murehdi vaan odotan kovasti jo kesälomaa!!
kesän odotusta kaikille siskoille!
- Re: Rinnanpoisto ja primaarikonstruktiopiastar