Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rinnanpoisto ja primaarikonstruktio

Hei!
Minulla on sellainen käsitys, että melko harvoin rinta tehdään samalla kun syöpä poistetaan. Eikä sitä tehdä kovin pian syöpäleikkauksen jälkeenkään. Minä olen ymmärtänyt, että jos syöpä on oikein "kiltti" eikä ole uusiutumis- tai leviämisvaaraan, niin se voidaan tehdä, mutta jos on pienikin mahdollisuus taudin uusiutumiseen, niin sitten odotellaan ainakin vuosi tai pari. (En siis tiedä, olenko käsittänyt oikein?)

Minulta poistettiin rinta marraskuussa 2007, hoidot loppuivat huhtikuussa 2008, ja ensi maanantaina on ns. 1-vuotiskontrolli. Tähän mennessä ei minullekaan ole rinnan rakentamista ehdotettu, saa nähdä, joko siitä puhuvat. Minulla on ainakin vielä sellainen olo, että enpä taida vapaaehtoisesti mennä mihinkään leikkaukseen....mutta ehkä mieli muuttuu, kun aikaa kuluu..

t. Ellinoora
ellinoora | 30.4.2009 klo 11:50:55