Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Ekat taxot

Hei!!
Minulla oli 5 taxoa ja nyt olen jo saanut 3 cefiä ja sitten vihoviimeinen cef on perjantaina.Sädetystä saan 35 kertaa.
Taxo oli minulla väsyttävä, pahin väsy tuli aina 4-5 päivän kohdalla tiputksesta. Silloin oli kortisoonien durassellivaikutus totaalisesti loppu ja iski aina uupumus ja "musta" päivä. Mikään ei ollut hyvin ja nimitinkin sitä masennuspäiväksi. Annoin itselleni luvan synkistellä yhden päivän ja seuraavana päivänä ylös ja ulos ja normaaliin päivärytmiin perheen kanssa.Luustosärkyä minulle tuli, kun olen pistellyt Neupogenia aina tiputusten jälkeen ettei veriarvot putoisi alas. Siihenkin löysin oivan keinon eli pistin illalla ja otin Panocodia naamaan ja nukuin hyvin eikä särky pahemmin vaivannut. Särkyä minulle aiheuttaa toinen sairaus eli lonkan nivelrikko. Joudun syömään Burana 800, jotta pääsen liikkeelle. MIkään muu ei siihen auta, ei edes panacod tai panadol 1g.
Kuten olet huomannut kaikilla meillä on erilaiset jälkisairaudet tiputuksista ja kannattaa hakea se oma tapa selviytyä.
Minulle taxossa oli pahinta makuaistin muutos ja sitten ei maistunutkaan mikään ruoka ja tuli huonosti syötyä.
Väsymyshän johtuu jo siitäkin ja huono-olo. Pakotin itseni syömään säännöllisesti ja join vettä todella paljon.Ruusunmarja ja tyrni olivat oivia lisiä.Vinkit on saatu tältä palstalta:))))) Positiivista oli kilojen pudotus, mutta nyt cefin aikana on nekin kilot tulleet takaisin korkojen kanssa:((
Nopeasti se hoitoputki menee. Välillä on hyvät tuulet ja välillä myrsky voi jarrutella kulkua, mutta positiivisella mielellä ja sitkeydellä pääsee aina eteenpäin. Muista myös hemmotella itseäsi. Sinulla on lupa olla masentunut ja huonolla fiiliksellä, mutta aina täytyy nousta. "Tuleen" ei kannata jäädä makamaan.

Nyt lähden aurinkoiseen talvipäivään käpöttelemään ja kerämään positiivista energiaa viimeiseen tippaan!!

Lämpimin ajatuksin ja turvhalauksin!!
äityliini

äityliini | 25.3.2008 klo 11:49:41