Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kauhea meteli päässä!!?
Hei TuskamuikkunenOnneksi tajusivat pienentää annostasi, koska ei siinä ole mitään järkeä ajaa ihmistä henkihieveriin joka tiputuksen jälkeen. Sitä paitsi, kun lääke on oikea, hyvään lopputulokseen voidaan päästä pienemmälläkin annoksella, ja minä olen yksi esimerkki sellaisesta. Minulla oli vaikea sytojen aloitus, mutta sitten kun Taxoteren annostusta pienennettiin, selvisin hoidot loppuun, ja keväällä on seuraavaksi 4-vuotiskontrolli edessä, eikä tauti (her2-positiivinen, paikallisesti laajalle levinnyt rintasyöpä) ole vieläkään uusinut, vaikka aggressiivinen olikin.
Kyllähän hoidoista sivuoireita jäi - mm. tuo korvien soiminen, mutta sitä mukaa, kuin olen voinut jatkaa normaalia elämää, ovat nämä oireetkin asettuneet ja jääneet lopulta myös pois, mistä tietenkin olen kiitollinen ja onnellinen. Tajuan olleeni onnekas, vaikkakaan ei ole sanottu, että tauti olisi tällä selätetty. Kaikki on mahdollista, niinkuin jo tämä sairastuminenkin osoitti.
Mutta kiitos kysymästä, voin siis hyvin ja olen saanut itseni kohtuullisen hyvään kuntoon, niin että jaksan käydä töissä, harrastaa ja hoitaa kotiakin, vaikka eihän tämä nyt tietenkään mikään Avotakasta repäisty koti ole. Mutta se että jaksaa elää ja olla kiinnostunut ympäristöstään, on todella iso asia.
Tuo mitä Kultsikki sanoi pienistä annoksista, pitää varmasti paikkansa, ja proteiinipitoinen ruoka (esim. rahka), marjat ja pähkinät ovat toipumisen perusta, silloin kun saa rankkoja hoitoja. Toivotaan, että sytoille tulee vastetta, sillä pienikin tauko hoidoista tekee ihmeitä ruokahalulle ja elämänilolle!
T. Karhutar
- Kauhea meteli päässä!!?Tuskamuikkunen
- Re: Kauhea meteli päässä!!?Karhutar
- Re: Kauhea meteli päässä!!?Tuskamuikkunen
- Re: Kauhea meteli päässä!!?kultsikki
- Re: Kauhea meteli päässä!!?Karhutar
- Re: Kauhea meteli päässä!!?Tuskamuikkunen
- Re: Kauhea meteli päässä!!?Maarit65