Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Diagnoosini on valmis,hoidot alkaa...
"Älä heitä kirvestä kaivoon, se vain ruostuu siellä."Tarkoitan sitä, että elämä jatkuu diagnooseista huolimatta. Välillä sitä putoaa itsekin kaivoon, kun uudet ikävät tiedot masentavat. Mutta niin seltä kuitenkin kavutaan taas ylös ja kirves terävänä jatketaan halon hakuuta.
Minulla on laajalti luustoon levinneet etäpesäkkeet rintasyövän perua. Lähes kaksi vuotta olen nyt kipujen kanssa kärvistellyt. Syöpä leikattiin tammikuussa 2005. Pari kertaan viime kevään aikana on tehty kiireellisiä sädetyksiä, ettei syöpä ole päässyt selkäytimeen halvaannuttamaan. Olen saanut myös sytostaatteja. Nyt hoito vaihdetaan hormooneihin, kun sytostaateista on tehot loppu.
Syöpä on edelleen aktiivinen ja tulen siihen kuolemaan muutaman vuoden sisällä, mutta en sitä enempiä murehdi. Tärkeintä on elää jokainen hetki täydesti. Elämä on elämistä, ei murehtimista varten. Tilanne tuntuu nyt kohdallasi hirvittävältä, mutta takaan, että jonkin ajan kuluttua pysytyt ajattelemaan toisin. Onhan sinulla sentään perhettä viihdykeenä ja lohtuna.
Voi hyvin ja yritä nauttia kauniista kesäpäivistä!
t.talvio
- Re: Diagnoosini on valmis,hoidot alkaa...Talvio