Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kuumaa aallokkoa, apua!

Kokeilkaapa ns. Bellergalia. Oikeasti lääkkeellä ei ole nimeä, koska yo-apteekki tekee sitä itse. Tuolla nimellä se kuitenkin kulkee eli tuollainen on samalla koostumuksella ollut aikoinaan markkinoilla vaihdevuosioireisiin ja lopetettu, kun kaikille (paitsi rintasyöpäpotilaille) ruvettiin tuputtamaan hormonihoitoja.

Eli lääkärin pitää kirjoittaa se resepti siten, että siinä on aineet ja määrät lueteltu. Ainakin Pohjois-Savossa sen tuntevat niin gynekologit kuin onkologitkin.

Ja se menee näin: ergotamin trt. 0,3 mg, Extr. bellad.sicc.normat. 10,1 mg, Phenobarbital 20.0 mg. lactos.monohydr., cellulos.microcrist., magn.stear.

Mulla on ohje 1-2 tablettia 3 kertaa päivässä. Otan yleensä aamulla 2 ja illalla 2. Joskus iltapäivällä yhden, jos on jokin "tilaisuus", johon hikipuuskat eivät kertakaikkiaan sovi. Joo, ja kesähelteillä otin myös iltapäiväannoksen, 1-2.

Tämän kanssa olen pärjäillyt nyt vuoden 2003 syksystä asti. Välillä tuntuu, että oireilu alkaa helpottaa, mutta sitten taas iskee kunnon hikoilupäivien sarja, ja karkoittaa moiset mietteet.

Ikää on nyt vajaat 43, rintasyöpä todettiin nipinnapin 39-vuotiaana. Sitä joskus pohdin, että jatkuvatkohan vaihdevuodet, kun Tamofen loppuu 44-vuotiaana, vai palaako hormonitoiminta vielä.

Ja jos, kärsinkö toisetkin moiset vuodet sitten 10 vuoden päästä? Ei osaa vastata gyne- eikä onkologi, joten katsellaan... Pääasia, että henki vielä pihisee.
tuuvi | 15.11.2006 klo 17:57:53