Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kuumaa aallokkoa, apua!

Hei kaikki "hikoilijat".
Kun sairastuin rintasyöpään olin 51 v ja ehtinyt jo hetken kärsiä vaihdevuosioireista. Rintasyöpä- ja tramleikkaus olivat kesällä 2005. Alkuun ei ollut mitään kuumia aaltoja, mutta sitten alkoivat. Hankalinta oli yöunien menetys; töistä ei tullut mitään.Tamofenia olen nyt syönyt runsaan vuoden. Unettomuuden vuoksi otin yhteyttä syöpäklinikan lääkäriin, joka kirjoitti reseptin lääkettä, jota valmistaa Helsingissä yliopiston apteekki. Se näyttäisi olevan samanlainen yhdistelmävalmiste kuin Tuuvin mainitsema. Ilmeisesti samoja "rohtoja" on joissakin masennus- ja epilepsia- sekä unilääkkeissä. Minullekin on kirjoitettu 3 x 2 tablettia tarvittaessa...Olen syönyt yleensä max 1,5 pilleriä vuorokaudessa, ennen nukkumaanmenoa ja olo on melkoisen mainio. Valmiste on kolmiolääke ja luulisin, että suurempi annos tällaiselle pienelle naiselle olisi turhan väsyttävä. Nytkin, etenkin syyspimeillä väsyttää vietävästi, ehkä tamofenistakin johtuen. Olen kuitenkin tosi tyytyväinen molempiin lääkkeisiin, olosuhteet huomioon ottaen olo on mainio. Pyrin kuitenkin välttämään pillerimäärän suurentamista. Saatan joskus heräillä yöllä, mutta unta on silti riittävän paljon, eikä tokkuraisuutta lainkaan.
Valoisampia aikoja teille kaikille urheat siskot!
lyyli | 3.12.2006 klo 22:46:05