Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Diagnoosin tulkinta?????

Hei!

Punkteeraukseen kannattaa mennä, kun tuntuu, että sisällä hölskyy jotain. Itse odottelin siihen asti, että vaivaa ja haava "puhkesi" kahdesta kohtaa. Sain antibiootit varmuuden vuoksi, sillä ihosta voi avonaisen haavan kautta siirtyä leikkausalueelle bakteereja. Eli suosittelen menemään punkteeraukseen ajoissa.
Minulla katkesi hermo leikkauksessa, joten käden alaosa ja pieni osa selkää kainalon alta on edelleen tunnoton. Leikkauksesta on nyt tasan vuosi. Parin viikon kuluessa käsi palautuu, mutta kannattaa todellakin jumpata, vaikka kiristäisi.
Diagnoosisi multifokaalinen duktaalinen eli tiehytperäinen syöpä ja rinnassa useampi kuin 1 kasvain. Tämä on aika yleistä. DCIS eli esiasteen esiintyminenkin on aika yleistä .Sitä oli itsellänikin tosin lobulaarisen rintasyövän lisänä. Syöpäsi on hormoninegatiivinen eli hormonihoitoja ei ilmeisesti tarvita. MIB-1 Soluja jakaantumassa 20 % eli syöpä on biologisesti aggressiivinen. Eikö muuten ollut gradusta tai kasvainten kokoa papereissa? Kainalosta löydettiin 23 imusolmuketta, joista 7 oli syöpäsoluja.c-erb2 positiivinen liittyy herseptiiniin eli solujen jakaantumiseen liittyvään proteiiniin tai jotain sinne päin. Jos tulos on lopullisesti positiivinen, tarkoittaa, että sytostaattien lisäksi hoitoihin liitetään herseptiinihoidot. Minulla aikoinaan oli alustavasti positiivinen, mutta jatkotutkimukset osoittivat negatiiviseksi, joilloin herseptiiniä ei tarvittu.
Toipumista ja voimia hoitoihin! Kyllä niistä selviää. Suomessa syöpähoidot ovat erinomaisella tolalla.
t.Myymeli, joka jännäilee 1-vuotiskontrollin tuloksia (kuvat puhtaat)
myymeli | 13.9.2008 klo 12:32:34