Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Taitaa olla syöpä!
Heippa,haluan kertoa itseäni kohdanneista erilaisista tuntemuksista. Syöpädiaknoosi oli vaikea, vaikka olinkin jo siihen tavallaan asennoitunut. Oli siinä itkua, vaikeutta kertoa läheisilleni,leikkaukseen ja jatkohoitoihin valmistautumista. Kaikki meni nopeasti tavallaan ns. putkessa. Nyt olen kokenut leikkauksen, sytostaattihoidot ja totuttautunut ns. normaaliin elämään. Peruukki päässä tunsin monta kertaa olevani tavallaan ulkopuolinen. En tiedä johtuiko se peruukista, mutta nyt kun minulla on jo noin kolmen sentin "käkkärä tukka", tunnen jotenkin itseni joukkoon kuuluvaksi, en enää ulkopuoliseksi.
Koko prosessi, diaknoosi, hoidot ja kaikki muut siihen liittyvät menivät tavallaan niin nopeasti, ettei siinä ehtinyt käsitellä koko syöpä asiaa. Nyt myöhemmin se on sitten putkahtanut uudelleen esiin. Tavallaan sitä käsittelee asiaa vasta nyt jälkikäteen tarkemmin. Tulee mieleen mitä ajatteli diaknoosin saatua ja mitä kaikkea pulpahti mieleen leikkaukseen mennessä, leikkauksen jälkeen jne. "Nuppi" ei kai kerralla voi kaikkea sulattaa.
Myt mielestäni olen päässyt jo seuraavaan vaiheeseen ja jatkan elämääni ns. normaalina ihmisenä.
Tsemppiä kaikille,
elämä voittaa!
t.raideri
- Re: Taitaa olla syöpä!Tuskamuikkunen
- Re: Taitaa olla syöpä!Maarit65
- Re: Taitaa olla syöpä!kesätuulahdus
- Re: Taitaa olla syöpä!raideri