Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sanoin Ei sytostaateille vaikka niitä oli määrätty, onko muita?

Voi sinua kultakutriN, en oikein tiedä millä sanoilla sinua auttaisin, lohduttaisin ja tukisin. Sen tiedän kuitenkin, että olipa sairautemme millainen tahansa, toivoa on aina. Jokainen meistä saa valita, miten hoitoja annetaan tai ei anneta. Meillä on siihen oikeus.

Itse söin eka kierroksen jälkeen kanssa tuota Tamofenia vajaan vuoden, joten tiedän kyllä mitä tunnet ja koet. Itselläni uusintakierroksen jälkeen mm. hikipuuskat tulivat todella rajuina. Oli aivan kuin joki olisi virranuut pitkin kroppaani, jatkuvasti oli pää ja kasvot märkinä, juuri kuin olisin tullut suihkusta, ollotila vain ei ollut yhtä raikas ja puhdas kuin oikeasti suihkun jälkeen. Samoin on tuo kropan turpoamisen laita, tällä hetkellä kiloja on kertynyt 15 ja olo on ku pallolla .... ei paljon viitsisi panostaa itseensä,tekisi vain mieli lojua päivästä toiseen. Olen kuitenkin ottanut itseäni niskasta kiinni (useampaankin otteeseen) ja yrittänyt kuitenkin pukeutua ja laittautua vähän ... aivan omaksi iloksen, se vähän piristää.

Me täällä olemme kaikki sinun ystäväsiä, joten pura meille se kaikki paha olo, mitä tunnet. Me saman kokeneet jaksamme kyllä "kuunnella" ja autamme mielellämme. Mikäli haluat voit kirjoitella minulle yksityisviestin kautta.

Itse jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle ja tulot putosivat roimasti. Kaikki hoidot ja kulkeminen sekä lääkkeet kuitenkin maksavat (ei ne omavastuu osuudetkaan halpoja ole, kun niitä kertyy aika paljon kuukaudessa). Ajoittain joudun todella miettimään mistä saan rahat kaikkeen. On niin väärin, että pudotetaan tulot minimiin ja kulut kuitenkin lisääntyvät.

Oletko kysynyt tuota kuljetus juttua syöpäpolilta, saisit varmaan taksin sihen, voi olla halvempaa kuin tuo kyytin ruinaus ja pensojen makselu. Saat myös keskusteluapua ilmaiseksi kun pyydät lääkäriltäsi lähetteen. Itse sain paljon apua kun kävin juttelemassa ja käyn edelleen asiantuntijan kanssa.

Lähetän sinulle todella ISON VOIMAHALIN ja toivon, että kaikki muttuu kohdallasi parempaan päin. Aikaaha toipumien vie, mutta me jaksamme sen kyllä toinen toistamma tukien. Täällä me emme ole koskaan yksin.

Ailuska | 15.10.2012 klo 14:15:56