Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintojen UÄ / Hyvä, kun otit esiin!

Hei taas!

Olen samalla kannalla kuin sinäkin - syöpä tulee tai sitten ei ja olemme kaikki todella erilaisia samoissa sairauksissa "kasvaimemme" tulevat esiin selvemmin tai epäselvemmin...kuinka paljon lie kohtalon oikkua näissäkin asioissa.

Onneksi hoidot ovat kehittyneet ja täsmähoitoja on olemassa entistä enemmän. Siltikin tuo solymyrkkyhoitojakso oli sellainen, etten ihan vähään aikaan haluaisi sitä kokea.

Kysyin lääkäriltäni miksi eivät mammografia ja ultra minun tapauksessani toimineet. Hän sanoi syyksi että minulla on tiivis rintakudos ja vieläkin suhteellisen nuori ikä. Sitten hän totesi, että parempia laitteita meillä ei tällä hetkellä ole. Myös kasvaimieni koko oli molemmilla kerroilla pienikokoista.Hän painotti oman tutkailun ja seurannan merkitystä.

Kävin viime syksynä heti solumurkkyhoitojen jälkeen gynegologilla, koska tutustuin hoitoni aikana potilaaseen, jolla oli ollut 12 vuotta sitten rintasyöpä. Hän oli viime keväänä mennyt yleistarkakastuksessa papakokesen, jonka seurauksena häneltä löytyi kohtusyöpä.Hän kertoi,että ei ollut tuntenut minkäänlaisia oireita kohtusyövän olemassaolosta.Hänelle oli sanottu että kohdussa samaa syöpää kuin rinnassa oli ollut??? Kuka tietää ja mistä sen tietää. Mutta niin hänkin kävi hoidot läpi ja nyt eletään hoitojen jälkeistä ekaa vuotta.

Sitten tuon syöpäasian pikkuhiljaaa taas "unohtaa" kun kontrollit harvenevat.Tietenkin, joka kontrollin alla hieman hermoilee ja jännittää. Mutta jos saa puhtaan "tuloksen" ,niin sitten taas porskutellaan eteenpäin ilman huolen häivää.

Onneksi sinun uusi syöpäsi oli gradus 1 eikä levinnneisyyttä. Eiköhän me tästä toisesta syövästäkin selvitä ja saada joitakin vuosia lisäaikaa. Itsestäni tuntuu, että elämä on lahja ja ns.jatkoajalla ollaan, kun on kaksi kertaa on syövän selättänyt. Oikein ihanaa ja aurinkoista sunnuntai päivän jatkoa. Nyt ulkoilemaan ja nauttimaan kaunnista ilmasta :-)
Opelix | 30.1.2011 klo 11:40:43