Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kohtusyöpä ja sytostaattihoidot

hei

mahtavaa toimintaa Isäukolta, kun miettii ja hahmottelee tyttärensä vaikeaa elämäntilannetta!

Itseltäni löydettiin&leikattiin 3-vuotta sitten kohdunkaulansyöpä. Olin silloin 32-vuotias yhden lapsen äiti.

Minä en halunnut kertoa kuin 'pakollisille' lähiperheenjäsenille ja hyvin muutamalle ystävälleni asiasta. Asuin silloin ulkomailla missä pientä suomiyhteisöä voisi verrata pieneen kylään, jossa kaikki tunsivat toisensa. Halusin jatkaa tässä yhteisössä 'normi' elämää niinkö mitään muka ei olisi ollut tapahtunutkaan. En halunnut kuulla vointikyselyitä, voivotteluja enkä tsemppauksiakaan. Sain joskus hetken, että asiaa ei tarvinnut miettiä eikä se ollut läsnä (kun yhteisö ei tiennyt asiasta).Tämmöinenkin voi olla yksi näkökulma siihen, miksi ei halua asiasta kertoa ja puhua.

Jälkeenpäin välillä ihmettelen miksi toimin näin. Nyt asiasta juttelen ummet ja lammet helposti erilaisten ihmisten ja tahojen kanssa. Mutta silloin tuntui, että halusin käpertyä kuoreeni ja sairastaa sekä toipua 'yksikseni' vain lähimpieni kesken. Lähimmäisseni kunnioittivat päätöstäni eivätkä painostaneen minua mikä oli hyvä asia. Heille riitti se, että jaan asian heidän kanssaan.

Tsemppia Isäukolle ja Tyttärelle !!!!

t.Elina
Elinamarjaana | 19.1.2010 klo 12:05:17