Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Unessa

Hei!
Tuntemuksesi tuntuu niin tutulta.Heinäkuussa sain itse rintasyöpädiagnoosin. Minulla on tulehduksellinen rintasyöpä jonka oireilu alkoi jo vuodenvaihteessa.Sain heti lähetteen tutkimuksiin mutta mammografiassa eikä ultrassa näkynyt mitään.Iho punotti rinnassa ja siitä otetussa näytteessä ei myöskään löytynyt hälyttävää. Ainoastaan pikkuruinen nystyrä löytyi rinnan sivussa joka määriteltiin vaarattomaksi. Jäätiin tarkkailulinjalle. Nystyrä alkoi kasvaa nopeasti ja kipeytyä. Alkukesästä aloitettiin tutkimukset taas ja paksuneulanäyte sitten antoi vastauksen.Tulehduksellisuuden vuoksi hoitoni aloitettiin sytostaateilla ja leikkaus tulee varmaan piakkoin koska sain juuri tällä viikolla 6 tiputusta täyteen.
Olin silloin diagnoosin saatuani aivan poissa tolaltani ja pelkäsin syövän levinneen kaikkialle itsessäni.Oli kuvauksia ja kokeita ja pelko ahdisti. Olisin halunnut päästä heti eroon sairaasta rinnastani. Sytostaattihoidot alkoivat jo viikon päästä diagnoosin saatuani, eli hyvin pian hoito lähti käyntiin ja se alkoi jo rauhoittaa mieltä kovasti.
Nyt juuri odotan sitä leikkausta ja sen jälkeisiä sädehoitoja. Sytostaattioidot ovat sujuneet hyvin, sivuvaikutuksia toki on ollut mutta ihan kestettävissä.
Sain tältä palstalta silloin paljon kannustavia ja rohkaisevia viestejä. Sitä samaa haluan välittää sinulle nyt!
Jaksamista paljon!
Vianna | 8.11.2013 klo 09:01:48