Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: ohi on..vai onko?

Hei,
kiva kuulla, että olet selvinnyt hoidoista.

Olen itse kärsinyt asentohuimauksesta yli 10 v. silloin tällöin, aina kun elämässä on erikoisia stressitilanteita. Huimaus sinällään on vaaratonta, mutta ei yhtään mukavaa, varsinkin siihen liittyvä pahoinvointi. Ensimmäisellä kerralla en tiennyt mistä oli kyse ja pelkäsin jo aivokasvainta etc.

Huimauksen saat hyvin loppumaan, kun teet yksinkertaisia harjoituksia eli istut sängyn laidalle ja heittäydyt siitä aikamoisella vauhdilla vuorotellen oikealle ja vasemmalle kyljelle ja pysyt siinä asennossa 1/2 - 1 minuutia . Netistä löytyy muitakin liikesarjoja. Asentohuimaus johtuu sakan keräytymisestä korvassa sijaitsevan tasapainoelimen kaarikäytävään. Nopea pään kallistaminen saa sakat liikkeelle. Minulla nämä liikkeet ovat aina auttaneet, saattaa mennä vuosia, ettei ole ollut huimausta.
Sinulle kaikkea hyvää
Anne

anneanita | 17.11.2012 klo 18:30:57