Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Raskaus TRAMin JÄLKEEN, onko kokemuksia??
Juu mäkin olen alkanut kaivata sitä rakennettua, korjattua rintaa, proteesin kanssa pärjää ihan hyvin ja kun vaatteet on päällä, ei sitä huomaakaan. Mutta aina se lörpsöttää, ei tarvii olla edes avonainen paita kun vähänkin kumartuu, niin se prot. irtoaa ihosta/paikaltaan ja tuntuu että nyt se näkyy että mulla ei ole rintaa. Tietty enimmäksen se on omaa tuntemusta mut häiritsee joka tapauksessa. Korjaus vaan helpottaisi arkea kovasti ja joka tapauksessa se on edessä joskus niin halauaisin sen tosiaan alta pois/tehtyä jotta olisi ohi sekin vaihe.Juu plastiikkakirurgi sanoi että haava ehtii paranemaan hyvin ja kestää raskauden. Miltä vatsa näyttää sitten ison arven ja raskauden jälkeen, se on toinen juttu, siitä hän ei sanonut mitään ja toisaalta sitä on jo nyt niin revitty muutenkin ettei se edes haittaa. Ja niin, kirurgi on verrannut sitä myös keisarinleikkaukseen, senkin jälkeen naiset tulevat vielä raskaaksi ja siinähän haava ulottuu vielä syvemmälle.
Juuri niin, ei edes tiedä koska raskaus onnistuu, jos koskaan.... Vähän ahdistaakin tämä kun ei tiedä mikä on oikein. Järjellisesti leikkaus ensin, niin sanoo järki. Mutta tunnepuoli kaipaa tietty sitä lasta.... Mitä jos valitsen ensin leikkauksen ja eikä se sitten olisikaan oikea ratkaisu... toisaalta se ei vaaranna eikä vaikuta raskaaksi tuloon, itse leikkaus. Muuta kuin sen toipumisajan.
Mulle kirurgi sanoi että vaihtoehdot ovat LD tai TRAM ja että mulle parempi on tram. Ld:ssä kuulemma joskus voi olla "ongelmana" ihon riittävyys, kaiketi jos pitää tehdä kookas rinta. Tulokseltaan ne on yhtä hyviä ja olen kuullut että monelle LD:n arvet ovat helpompia siksi, kun se suurin on selän puolella, sitä ei itse nää. Molemmat noista leikkauksista kyllä tuntuvat yhtä pelottavilta. Sain esitteen joka kuulemma löytyy syöpäyhdistyksen nettisivuiltakin: Rinnankorjausleikkauksen käsikirja. Jospa löydät sen ja siitä olisi apua päätöksentekoon korjauksessa?
- Raskaus TRAMin JÄLKEEN, onko kokemuksia??Kyllä tästä selvitään
- Re: Raskaus TRAMin JÄLKEEN, onko kokemuksia??Kyllä tästä selvitään