Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Raskaus TRAMin JÄLKEEN, onko kokemuksia??

Mulla on itellä käytössä Amoenan proteesi (sellanen ihan perusproteesi) ja olen saanut siihen sellasen silikoni"teipin", jolla proteesi kiinnitetään ihoon. Eli samainen proteesi toimii molempina eikä tarvi olla erillisiä proteeseja.

Olen tykännyt omastani, toimii kyllä ihan hyvin ja pysyy paikoillaan ja on helppo käyttää ja kaiken lisäksi myös leikkausarpi on huomattavasti pehmentynyt tuon aikana. "Teippi" on sellasta silikonia, joka tarttuu kerrasta toiseen kiinni.. oma teippi on ollut käytössä ainakin pari kuukautta ja hyvin siis edelleen toimii ja varmaan toimisi vieläkin paremmin, jos olisin paremmin siitä huolehtinut (eli pessyt sen aina iltaisin ja hikitreenin jälkeen), mutta kaapissa on odottamassa uusi teippi.

Minua häiritsee se, että tuosta rintakehältä on lähtenyt "kaikki" eli kainalokin on kuopalla.. rintani olivat jotain d:n luokkaa, joten eroa on melkoisesti nyt. Lisäksi käyn paljon salilla ja tietenkin voisin valita vaihtoehdoksi, että kävisin kotona suihkussa, mutta joskus menen salilta suoraan töihin, joten suihkun välttely ei onnistu. Mutta olisi paljon helpompaa, kun rinta olisi rinta eikä proteesi.

Olen tutustunut tuohon oppaaseen ja se oli jotenkin mieltä ylentävä tai sellainen, että tuli olo, että vielä minäkin saan kauniin rinnan.
LD-rinnan on ystäväni saanut ja hänellä leikkaus meni vähän poskelleen sillä tavalla, kun selän arpi alkoi kiristämään ja uusi rinta tulehtui (ja taisi se selänkin haava tulehtua). Jos mietin TRAMia ja LDtä, niin TRAM on se, johon päätyisin, kun masuakin on kuulema ihan siihen asti.
Cherry | 7.2.2010 klo 17:48:39