Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: tältäkö se tuntuu?

hei lennu

tältähän se juuri tuntui niinkuin kuvailet.
minulla löyty mammografiassa patti, kutsuttiin näytteenottoon, minäkin luulin että otetaan ohuella neúlalla mutta tuntu että etsittiin suurin mahdollinen pyssy millä ne saaataisiin otettua. en pelämmyt kun en tiennyt, tosin kolme lastani halusi lähteä sinne tuekseni joka auttoi minua. kävin maanantaina, seuraavana maanantaina oli tulokset lääkärilläni jossa jo oli annettu leikkausaika saman viikon perjantai aamulle.sinnekin oltin tyttäreni mukaan että hän muistaisi mitä on puhuttu koska itsellä se ei mennyt jakeluun saatikka että olisi jäänyt muistiin.
lapset voi ottaa mukaan kaikkiin tilanteisiin jos on riittävästi ikää ja he itse ovat siihen valmiita, omani ovat nuorimmat kaksoset jo 19 v.
jos sinulla ei ole omasta perheestä halukasta lähtijää ota sinne paras ystäväsi taikka sisaresi, ei tarvitse muuta kuin olla joku läsnä niin se jo kummasti helpottaa.
ei leikkaus ole mitenkään paha juttu olet sieltä kotona jo muutaman päivän jälkeen,toivottavasti leikkauksesi ei ole kovin radikaali.
kaikki me olemme siitä toipuneet siis miksi et sinäkin, tunnut olevan hyvinkin määrätietoinen joten sinulla on hyvät edellytykset kääntää asiat voitoksesi ja tuon ikävän patinhan sinä selätät.
jatkoistahan et voikaan tietää vielä mitään muuta kuin pelkkää arvailua, kaikki saavat kuitenkin jonkun jatkohoidon.
itse käyn hyksin syöpäklinikalla jatkohoidoissa, tänään viimeksi herceptin ja taxotere, 3 viikon kuluttua cefit joita vähän pelkään pahoinvoinnin takia.
tämä on kuitenkin lyhyt aika elämästä, vain muutama kuukausi ja sitten mennään taas täysillä eteenpäin elämän tuulissa.
minulla kaikista lääkäreistä ja hoitohenkilökunnasta joita olen nyt tavannut tämän sairauden aikana on pelkästään vaan positiivista sanottavaa, kaikilla on aikaa selittää mitä mikäkin tarkottaa ja aina on korostettu sitä että kysy ja soita heille jos on jotakin minkä haluat tietää, he ovat ammattilaisia ja tietävät sen miten potilas on hukassa ja hädissän omasta tilastaan, he ymmärtävät myös sen että meillä jokaisella tulee ensimmäisenä mielee se kaikista pahin vaihtoehto. muuten nämä sivut ovat hyvät koska voit lukea jatkohoidoista miten ne kullekin vaikuttaa, niinkuin lääkarikin sanoi että hoitojen vaikutukset ovat todellakin yksilöllisiä harva meistä saa kaikki haittavaikutukset mitä hoidot voi aiheuttaa,,, mutta ne kestää muutaman päivän ja ovat sitten ohi, ehkä voisi verrata viikon oikein pahaan flunssaan.
yksi ainut kerta minulle on tullut tämän sairauden aikana todellinen tunne ja ikäänkuin näky että jos minua ei olekaan enää syksyllä, kesti vain hetken, silloin huomasin etten ole valmis luovuttamaan ja VOITAN TÄMÄNKIN VASTOINKÄYMISEN JA SELÄTÄN TÄMÄN SYÖVÄN . ehkä niitä tulee sinullekin mutta ne kuuluu asiaan,, silloin kun tulee paha hetki mieti mitä kaikken sinulla on ja päätä ettet luovu vielä siitä ja annat ylimääräisille syöpäläisille huutia.
toivottavasti olet jo saanut tietoa jatkosta ja toivon sinulle paljon voimia tulevaan. eihän sen välttämättä tarvitse olla pahakaan juttu mutta poistaminen on mielestänikin parempi vaihtoehto ettei sitä tarvitse miettiä.

luota hoitavaan lääkäriisi hän on sinulle paras neuvoja ja tiedonlähde.

tsemppiä sinulle
karin
karin | 19.7.2006 klo 17:58:31