Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Miten uuteen parisuhteeseen?

Hei!
Rohkeasti vaan etsimään uutta ystävää. Itse olen sitä mieltä, että rehellisyys kannattaa.
Netissä ei toki kannata kaikkia kertoa, vasta sitten kun tapaa toisen kasvotusten.

Minä tapasin nykyisen miesystäväni pari viikkoa ennen rinnan kokonaispoistoa.
Olin siihen saakka elellyt monta vuotta yksikseni.
Minä kerroin hänelle heti, että minulla on rintasyöpä.
Hän ei kuitenkaan jättänyt minua, vaan tuli seuraavan kerran minua tapaamaan leikkauksen jälkeen sairaalaan. Saatipa olla, ettei hän alussa tajunnut, mihin oli ryhtymässä.
Syksyllä olen menossa korjausleikkaukseen (olen ollut leikkausjonossa jo yli puoli vuotta).

Minulla on myös kokemusta, millaista on elellä syöpäpotilaan puolisona.
Se on ollut elämäni rankimpia kokemuksia avioeron jälkeen. Vieläkin tuntuu, etten osannut silloin tehdä mitään oikein. Tulevaisuus pelotti ja kuitenkin piti olla iloinen ja optimistinen.
Muistan yhden pyhän, kun ajattelin ilahduttaa ja laitoin lapsellisuudessani pippuripihviä (mieheltäni oli silloin makuaisti heikentynyt) sillä seurauksella, että hänen kielensä meni rakkuloille.
Podin siitä syyllisyyttä pitkän aikaa.
Ex mieheni parani kuitenkin syövästä ja löysi myöhemmin itselleen uuden kanssakulkijan.

Oma syöpäni on ollut paljon helpompi kestää. Hoitojen loppumisesta on nyt reilu vuosi. Hoidot olivat extra kovat ja sivuvaikutukset sen mukaiset, mutta henkisesti olen selvinnyt paremmin. En enää pelkää tulevaisuutta. Yritän ajatella positiivisesti ja elellä päivän kerallaan.
tarita | 2.6.2007 klo 12:59:32