Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Tellervolle vastaus
Minä olen hoidossa myös oysissa. Helmikuussa kun kävin lääkärillä ja lääkäri sanoi, että kokopoisto on suositeltavin minulle. Hän sanoi, että korjauleikkausjonoon voi halutessaan mennä aikaisintaa heti kun hoidot ovat ohi, ja jonottaa saatta joutua jopa vuoden. Eli proteesia joutuu käyttämään pari vuotta. Vuoden jonotus johtuu osittain siitä, että korjausleikkaus ei ole niitä kiireellisimpiä eli moni menee sen edelle. Toisaalta jälkitarkistuksessa täytyy todeta, että hoidot ovat tehonneet eikä mitään ole enää jäljellä. Eli jos on levinnyt tai siitä on vaara, ei korjausleikkausjonoon pääse. Siihen käsitykseni mukaan ei pääse automaattisesti, koska kaikki eivät korjausleikkausta tee vaan käsittääkseni siitä pitää erikseen mainita lääkärille.Fysioterapeutti sanoi ollessani leikkaushoidossa, että aika vähän on korjausleikkauksia. Hänen mukaan johtunee luultavasti siitä, että syöpä on yleisempää vanhuksilla, ja heille korjausleikkausta ei edes suositella. Se on rankempi leikkaus kuin rinnanpoisto. Paraneminen kestää kauemmin ja komplikaatioiden vaara on suurempi.
Mutta korjausleikkaukseen minä kyllä menen. En halua käyttää proteesia koko iän.
Olen muuten kuullut myös sellaisen tapauksen, että nainen joka oli lähempänä kuuttakymmentä ja häneltä leikattiin toinen rinta, hän hoitojen päätyttyä poistatti toisenkin rinnan. Oli kuulemma sitä mieltä, että ei halua korjausleikkausta, ei tarvitse rintojaan ja on helpompi olla ilman kumpaakaan.
- Re: Miten uuteen parisuhteeseen?Tellervo
- Re: Miten uuteen parisuhteeseen?kevätmieli
- Re: Miten uuteen parisuhteeseen?Tellervo
- Re: Miten uuteen parisuhteeseen?pikkumyy-41
- Re: Miten uuteen parisuhteeseen?tautinen
- Tellervolle vastausedith
- Re: Kysymys EditilleTellervo
- Re: Kysymys Editilleedith