Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Ensimmäinen syto huomenna

Hei sytoilijat!
Ensimmäinen sytohoito CEF takana, eilen. Vielä en ole voinut pahoin, vaikka sitä pelkäsin kovasti. Noudatin saamiani ohjeita kirjaimellisesti.
Tuntia ennen Emend 125 mg 1 tab, Ondansetron 8 mg 1 tab, Dexametason 1,5 mg 6 tabl.
Tänä aamuna Dexametason 1,5 2 tab aamulla ja 2 illalla. Primperan 10 mg 1-2 tab 3 krt vrk.Nämä pienemmät annokset jatkuvat sunnuntaihin asti.

Minulla oli kylmähattu käytössä, lieneekö mitään apua saa nähdä.
Kynsivaurioita ei pitäisi kuulema tulla tällä CEF hoidolla.
Ihmettelen jos selviän näin "vähällä". "Sairaan väsynyt olin kyllä illalla, mutta nukuin kohtalaisen hyvin.
Voiko pahoinvointi tulla "jälkijunassa" en tiedä.Seuraava hoito on 5 joulukuuta jos veriarvot ovat kohdallaan.

Koko tämän sairauden ajan olen saanut erinomaista kohtelua ja hoitoa lääkäreiltä ja hoitajilta, (PKKS) asioista kerrotaan ymmärrettävästi ja ystävällisesti.Toivottavasti kaikissa Suomen sairaaloissa asiat ovat yhtä hyvin.Potilaalle on suuri merkitys minkälaista kohtelua saa.

Toivottavsti tästä kokemuksesta olisi hyötyä jollekin, joka menee CEF hoitoon ja jännittää.Tähän asti minulla on ollut kaikki hyvin. Olen aiemmin syönyt kortisonia ja solusalpaaja on käytössa nivelreumaan, mutta nyt puhutaan eri suurista annoksista.
Tsemppiä kaikille hoidoissa kävijöille.
manti | 15.11.2013 klo 10:12:33