Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: kohdunkaulan syöpä

Hei,
ikävää että olet sairastunut.
Itse olin joulunalla leikkauksessa munasarjasyövän johdosta ja leikkaus oli radikaali eli kaikki pois. Leikkauksen jälkeen heti vaan ylös ja liikkeelle jos suinkin pystyy, itse toivuin nopeasti ja nyt pari kuukautta myöhemmin jo ratsastelen. Kipuja leikkauksen jälkeen on, mutta niihin saa lievitystä kipulääkeillä, rohkeasti vaan pyytämään jos lääkitys ei ole tarpeeksi voimakas. Toipuminen nopeutuu kun ei tarvi kipujen kans kippuroida. Kotona kävelylenkille kunnon mukaan.
Itse olen nyt sytostaattikierroksella ja kunto on laskenut sitten leikkauksesta toipumisen. Tämän viikon sytot jouduttiinkin siirtään kun valkosolut on matalalla. Positiivisella asenteella tervehtymistä kohti on minun neuvoni, huumori auttaa vaikka sairaus ei naurun asia olekkaan.
Puolisoni tilanne on samantyylinen kuin sinulla, huoli ja hätä on kova.Itse en koe voivani häntä auttamaan. Onneksi hänellä on vertaistukea tuttavastaan jonka vaimo on sairastanut saman syövän.
Kohti kevättä mennään, kesällä aurinko paistaa, jaksamista Sinulle!
SariMari | 28.2.2008 klo 14:21:35