Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: kohdunkaulan syöpä

Heipparallaa kanssasisaret,

ja voimia kaikkille! täällä yksi saman kokenut lisää. Sain kohdunkaulansyöpä (1b2 status) diagnoosin 1.5 vuotta sitten epänormaalin papan, kolposkopian ja looppihoidon jälkeen. Olin silloin 32-vuotias yhden pojan äiti.

Asuin ulkomailla ja minut leikkattiin US:ssa, missä hoito olikin erinomaista ja nopeaa. minulle tehtiin myös täyspoisto eli kaikki pois ja viiltona vaaka. toisesta munasarjasta löytyi onneksi vain endometrioosia kesken leikkauksen ja se poistettiin mutta toinen vielä toimii. en ole tarvinnut muita hoitoja.

minulle jäi leikkausarven lisäksi muistoksi yliaktiivinen rakko mikä onneksi pysyy lääkityksellä melko hyvin kurissa.

Sekudaarinen lapsettomuus on minulle hyvin kipeä asia vieläkin. Meidänhän piti miehini kanssa päättää lapsilukumme, mutta aina asiat eivät mene miten haluaa. Hyväksyminen on pitänyt vaan opetella tämänki asian suhteen.

Onko alkuperäisen viestin lähettäjän miehellä ystäviä/sukulaisia tms joille voisi puhua? joskus voi vaikeinta olla puhua itse sairastuneelle koska ehkä ajattelee ettei halua kaataa omaakin surutaakkaa sairastuneen kontolle.

muistan monta kertaa itkeneeni yksin suihkussa kun toisaalta yritin olla urhea ja kantaa surun yksin vaikka olkapäitä olisi ollut tarjolla.

kaikille voimia elää tämän asian kanssa! vaikka omasta sairastumisesta on jo yli vuosi aikaa niin välillä oikein säpsähdän kun en vieläkään ihan täysillä ymmärrä että mitä minulle on tapahtunut...

Elinamarjaana | 7.3.2008 klo 13:01:32