Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: munasarjasyöpä

Hei!
Minua on hoidettu myös Keski-Suomen keskussairaalassa ja olen ollut erittäin tyytyväinen hoitoihin ja palveluun, jota olen sieltä saannut. Lääkärit ovat päteviä ja mukavia.

Minun munasarjasyöpä todettiin lapsettomuustutkimusten yhteydessä marraskuussa 2003 ollessani 28 vuotias. Lääkäri (kandi)sanoi ensin, että ovat pelkkiä kystiä, mutta leikkauksen aikana jääleikkeillä todettiin syöväksi. Levinneisyys III ja gradus I. Ennen leikkausta merkkiarvo oli noin 70. Leikkauksessa poistettiin vatsapaitaa, kohtu ja munasarjat, lisäksi kaivettiin imusolmukkeita sydämen tasolta asti. Patologin lausunnossa todettiin, että syöpää ei löytynyt imusolmukkeista, joten ei ollut päässyt lantionalueelta pidemmälle. Sain leikkauksen päälle sytoja 5 kertaa, kuudes kerta jäi saamatta huonojen veriarvojen vuoksi. Hoitojen aikana oli pahoinvointia ja väsymysta, mutta silti palasin töihin jo hoitojen aikana. Sain pitää vapaata aina kun tuntu siltä. Työ toimi minun kohdalla terapiana, kotona olisin juuttunut syöpään ja omaan olotilaan.

Nyt keväällä tulee 4 vuotta hoitojen päättymisesta ja merkkiarvo on pysynyt koko ajan kuutosessa. Enää syöpä ei kummittele joka päivä, elämä on tasaantuntu ja näyttää aurinkoisemmalta, sillä aloitimme adoptioneuvonnan tammikuussa ja toivomme parasta.

Toivotan kaikille jaksamista ja kevätauringon paistetta ;)

Aurinkoista kevättä!
Gerbera | 9.4.2008 klo 10:47:37