Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: papa 3 luokkaa, bethesda ASC-H

Hei Bambi!

Olen kohtalotoveri ja vain puoli askelta sinua edellä. Halusin lohduttaa sinua vaikka itsekin painiskelen vielä samojen pelkojen kanssa. Sain tänään tuloksen kaksi viikkoa sitten tehdystä kolposkopiasta. Siinä todettiin solu-/kudosmuutos dysplasia moderata (keskivaikea kudosrakennehäiriö). Reilun kuukauden päästä siis loop-hoitoon.

Minäkään en ole kertonut muille kuin poikaystävälleni. Hän ottaa asian hyvin rauhallisesti ja se rauhoitta minuakin. Papa-tuloksen saatuani rämmin netissä paniikissa ja liika vatvominen aiheutti pahoinvointia ja meinasin pyörtyä kesken työpäivän. Siinä vaiheessa poikaystäväni komensi minut unohtamaan asian kolposkopiaan asti ja onnistuinkin siinä. On hyvä saada tietoa asiasta, mutta liika on liikaa. Paha mieli ja ahdistus eivät ainakaan paranna solumuutoksia joten otetaan rauhallisesti.

Itse olen vielä epätietoinen siitä, mitä tuo keksivaikea kudosrakennehäiriö tarkoittaa. Onko se jo syövän esiaste? Osaatko asiasta lukeneena kertoa?

Voimia ja kevätauringonpaistetta!

Pinkku | 1.4.2008 klo 18:43:20