Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Kivut maksan seudulla
Hei,pyytäisin teiltä, joilla on todettu maksassa tai muualla sisäelimissä syöpäkasvaimia, kertovan minulle ensioireista ja kivuntuntemuksista.
Itse pelkään koko ajan, että syöpä leviää maksaan tai haimaan tms. ja olevinaan tunnen kaikenlaisia oireita ja kipuiluja. Viimeksi ylävatsa on ultrattu syyskuussa -07 ja kaikki oli ok. Lantion ja selän seudun magneettikuvaus maaliskuussa -08 käsittääkseni kattoi ainakin osittain maksan seudun, eikä siinäkään löytynyt mitään etäpesäkkeitä. Sytot loppuivat elokuun lopulla -07 ja säteet lokakuun lopulla -07.
Silti olen lähes hysteerinen asiasta, ja kontrollikäynnin yhteydessä kysyin että koska ylävatsa ultrataan seuraavan kerran. Onkologi sanoi, ettei sitä kuvata ellei tule oireita. Hän vain käski olla murehtimatta liikoja ja yrittää elää elämää eteeenpäin! Helpommin sanottu kuin tehty.
Onkologin kertomat oireet maksan etäpesäkkeisiin olivat täyteyden tai painon tunne, kipu, huonovointisuus, ruokahaluttomuus. Mutta nuo ovat niin ylimalkaisia, että olisiko jollain tarkempia kuvauksia kivun laadusta, voimakkuudesta, kestosta jne? Oliko teillä kauankin kipua ja kuinka kovaa sellaista, ennenkuin tarkemmat tutkimukset tehtiin? Itse mietin, että onko syöpäkasvain jo liian iso tai levinnyt liian pitkälle, ennenkuin tuollaisia painon tai täyteyden tunteita tai kipuja alkaa ilmenemään...
Minulla oikea puoli on nimenomaan se leikkaamaton puoli, ja viime syksynä vatsalihakseni ja kylki ärtyivät rasitusvammasta johtuen. Syynä ainakin osittain jäljellä olevan rinnan suuri koko ja siitä aiheutuvat ryhtiongelmat ja toispuoleisuus. Odottelenkin tässä leikkauskutsua terveen rinnan poistoon, jotta saisin turhat rasitukset pois. Johan sitä painon tunnetta tuntuu jo raskaan rinnan vuoksi!
Mutta jos jollain olisi kertoa omia kokemuksiaan noista maksan seudun kivuista ja niiden aiheuttajista, niin uskoisin että siitä olisi minulle tässä tilanteessa apua!
t. Julma-Kumma
- Kivut maksan seudullaJulma-Kumma
- Re: Kivut maksan seudullaKarhutar
- Re: Kivut maksan seudullaJulma-Kumma
- Re: Kivut maksan seudullaKarhutar
- Re: Kivut maksan seudullaJulma-Kumma